28. Januar 2012

New York, New York


Diese Aufnahme habe ich vor einigen Jahren in New York gemacht. Es war am Fuß des RCA Victor Buildings (jetzt zu den Gebäuden von General Electric gehörend), eines meiner Lieblings-Wolkenkratzer dort. Als ich das Bild sah, dachte ich: wie Fotos doch einen Eindruck von einem Ort hinterlassen können, der im Erleben ganz anders war - aber deshalb nicht weniger schön oder interessant. Ich habe mich gefreut, dass die Aufnahme (mich) ein bisschen an die 30er Jahre in den Metropolen erinnerte, obwohl ich zu einer ganz anderen Zeit dort gewesen bin.

I took this picture in New York a couple of years ago. It was on Lexington Avenue where the RCA Victor Building (now belonging to the General Electric Buildings) is situated. I saw the picture and was kind of irritated. To me, it looked a bit like a piece from the 1930ies (you know, the period where all those pictures of men building skyscrapers in dizzy heights were taken). It was news to me that a photo can evoke an atmosphere totally different to the real impression of the moment (as I experienced it). I was happy about it, though, because I like pictures of that time. And it was fun to feel I had been to the city in another decade, although I went to NY nowadays.